מחקר חדש מצא כי בשר מעובד מקושר לסרטן בשלפוחית השתן

מחקר חדש מצא כי בשר מעובד מקושר לסרטן בשלפוחית השתן

באדיבות אמיר לזימי מנהל המיזם עודכן לאחרונה 16/08/2010 07:41

אולי ראיתם כותרות בעיתונים לגבי נתונים חדשים ממחקר סרטן גדול ומתמשך שפורסם השבוע בכתב העת Cancer, המציע כי החומרים הכימיים בבשר אדום מעובד, בייקון, נקניקיות ונקניק bologna עלולים להיות מקושרים לסרטן בשלפוחית השתן.

מומחים במכון האמריקאי לחקר הסרטן (AICR) תמכו במחקר, שמוסיף לראיות הניכרות המקשרות בין תזונה עתירה בבשר לסיכון גבוה לסרטן.
"הממצאים החדשים האלה נותנים תמיכה נוספת להמלצות שלנו להגביל את צריכת הבשר האדום ולהימנע ספציפית מבשר מעובד," אמרה מנהלת המחקר של AICR, ד"ר סוזן היגינבותם. החומרים של AICR מעודדים אנשים לא לאכול מעל חצי קילו בשר אדום (מבושל) בשבוע, ולאכול בשר מעובד כמו נקניקיות והאם רק בארועים מיוחדים.
מחקר חדש מצביע על ניטריטים וניטרטים
החוקרים עוד לא הצליחו לקבוע מה בבשר מעובד במיוחד אחראי על הסיכון הגבוה שנמצא בכמה מחקרים. המחקר החדש מציע שניטריטים וניטרטים, המוספים לבשרים מעובדים כדי לשמור על הצבע ולמנוע קלקול, עלולים להיות המפתח.
הנתונים החדשים מגיעים ממחקר מתמשך של המכון הלאומי האמריקאי לבריאות – AARP, שכלל מעל 300,000 משתתפים. החוקרים גילו שהמשתתפים שדיווחו על הכי הרבה אכילת בשר מעובד היו בסיכון גבוה יותר בכ- 30% לפתח סרטן בשלפוחית השתן מאשר אלו שאכלו הכי פחות.
מעבר לכך, אלו שהתזונה שלהם היתה הגבוהה ביותר בניטריטים וניטרטים (מבשר מעובד וכן ממקורות אחרים) היו בסיכון גבוה יותר ב- 33% לפתח סרטן בשלפוחית השתן מאשר אלו שהתזונה שלהם כללה את הכמויות הנמוכות ביותר של התרכובות האלו.
סרטן בשלפוחית השתן הוא הסרטן העשירי הנפוץ ביותר בארה"ב כרגע, עם מעל 70,000 מקרים מאובחנים בכל שנה.
הקשר לסרטן בשלפוחית השתן דורש אישור; הקשר לסרטן המעי הגס משכנע
הראיות שצריכת בשר מעובד מקושרת לסרטן המעי הגס נקבעו כמשכנעות על ידי פנל מומחים עצמאיים בדוח של AICR/WCRF לאוכל, תזונה, פעילות גופנית ומניעת סרטן. פרספקטיבה גלובלית.
אותו הדוח, שפורסם בשנת 2007, קבע שהראיות המקשרות בשר אדום ומעובד לסרטן בשלפוחית השתן אינן מספקות כדי להגיע למסקנה. למרות שהממצאים של המחקר החדש הזה מחכים לאישור, הוא מייצג תמיכה רצינית לספרות המדעית על התפקיד של התזונה בסרטן שלפוחית השתן.
היגינבותם ציינה שהממצאים של דוח AICR/WCRF מעודכנים באופן שוטף; הנתונים ממחקר זה וממחקרים אחרים יתווספו לממסד הנתונים של AICR/WCRF ובעתיד יפורסמו על ידי מומחים עצמאיים.
עד אז, AICR חוזרים על כך שלאנשים שמודאגים לגבי סרטן יש כבר סיבה טובה להגביל את צריכת הבשר האדום ולהימנע מבשר מעובד.
פעולות מסמך